ניצולי שואה וקשישים נאלצים לוותר על טיפולים רפואיים

ניצולי שואה וקשישים נאלצים לוותר על טיפולים רפואיים

ניצולי שואה וקשישים רבים נאלצים לוותר על הוצאות כספיות בסיסיות. הם צריכים לבחור בין מזון, תרופות, נסיעות והוצאות נוספות. החיים של הקשישים וניצולי השואה לא הופכים קלים יותר לעת זקנה.

ניצולי השואה שרדו את התקופה הכי חשוכה בהיסטוריה, אך גם היום נאלצים לשרוד. החיים שלהם לא הפכו קלים יותר לאחר שעברו את זוועות השואה. רבים מניצולי השואה נאלצים לעשות ויתורים על תרופות וטיפולים רפואיים בגלל מחסור בכסף.
הקשישים בצעירותם, עבדו, תרמו למדינה והתקיימו בכבוד. לעת זקנה מגלים שאינם זכאים לפנסיה, הפנסיה נמוכה או הקצבה לא מספיקה. הקשישים נאלצים לחשוב פעמיים על כל הוצאה כספית. רבים מוותרים על הוצאות רפואיות. 

בכתבה שנערכה בערוץ 12, יצאה מיכל פעילן לשמוע את סיפוריהם של ניצולי השואה והקשישים.
מיכל פגשה את לובה קלקוצקי, ניצולת שואה בת 86 המתגוררת בבית שמש. לובה מספרת על  מצבה הכלכלי הקשה, על הוויתורים שעושה ועל החיים לצד הבדידות. 

הסיפור של ניצולת השואה

קלקוצקי זוכרת היטב את היום הראשון של המלחמה, היא מספרת "מטוס מגרמניה עשה פיצוץ בעיר שלנו".  לובה ומשפחתה יצאו לרחוב, בקור בגשם, לא היה להם דירה יותר. כבר בגיל צעיר לובה הכירה את המוות מקרוב, אחותה מתה בשואה מתת תשונה, לא היה אוכל. 

לובה עלתה לארץ לפני 30 שנים עם בתה, לא הספיקה לצבור פנסיה. כיום מתקיימת מקצבת זקנה שמקבלת ביטוח לאומי ומענק לו זכאית כניצולת שואה.  היא עברה חמישה ניתוחים ברגליים, מתקשה מאוד ללכת והנייד ממקום למקום. לטיפולים היא צריכה לנסוע במוניות. לטיפולים ומעקבים רבים לובה לא נוסעת, אין לה כסף לשלם. 1050 שקלים משלמת על כדורים שנמצאים מחוץ לסל התרופות. מכשיר שמיעה שהיא צריכה, פשוט לא קונה. 

לב נעמי, עמותה המבוססת על  100 אחוז התנדבות פועלת למען אלפי ניצולי שואה. העמותה תומכת בהם, להם לציוד הרפואי שצריכים ומסייעת עם הוצאות כספיות. 

הם כבר שרדו את השואה, הם כבר חיו בתת תנאים, הם כבר נאלצו לחיות ללא מזון ובחולי שלא טופל. לב נעמי מזמינה אותך לקחת חלק בפעילות למען ניצולי השואה והקשישים ולתמוך בפרוייקט.