ערוץ 10 בתוכנית "הכל כלול": מוותרים על תרופות בגלל כסף

ערוץ 10 בתוכנית "הכל כלול": מוותרים על תרופות בגלל כסף


סיון כהן: המצב הכלכלי, הביא לכך שמספר לא מבוטל של חולים בישראל, פשוט נאלצים לוותר על תרופות רק כי אין להם כסף. בסקר מיוחד שערכה עבורנו עמותת לב נעמי, ניסינו להבין עד כמה התופעה הזאת רווחת, ושימו לב למה גילינו. כמעט 24 אחוזים מהנשאלים, נאלצו לוותר על תרופות הכרחיות, פשוט כי לא היה להם כסף לרכוש אותן. אלונה יוניאן היא אחת מהן. אלונה, שלום.
אלונה: שלום,סיון.
סיון: בואי ספרי לנו, אלונה, איך את הגעת למצב שאת צריכה לוותר על תרופות בגלל מצב כלכלי.
אלונה: כן, ככה, אנחנו משפחה ברוכת ילדים, ואולי אני מייצגת קצת מהמיגזר שלנו, מסתדרים, ברוך השם, אבל סל התרופות האלו, רוצים לשפר קצת, אני הייתי רוצה לשפר קצת. בעלי עובד במשכורת משק, אני עקרת בית, תשע ילדים. וכמובן שסל התרופות זה הדבר הכאוב ביותר שאפשר. ולא צריך שלא נהיה חולים במחלות חס וחלילה מאד קשות. מספיק שזה, תרופות משפרי חיים.
סיון: אבל בואי ספרי לנו, אלו תרופות את נוטלת,
אלונה: זה תרופות רגילות, כמו למשל, כמו לטיפול סכרת, בעיות בלוטת התריס, לחץ דם, כולסטרול.
סיון: ואת מוצאת את עצמך ממש מוותרת על התרופות הללו, כי אין לך כסף, זה לא אקמול הרי.
אלונה: במצטבר, כן, אם זה תרופה אחת, 14 שקל, ניחא, אבל ברגע שצריכים שש, שבע תרופות, בחודש ,זה שבוע פעם, תרופות משפרות חיים,אז כמובן שזה מאד מכביד על סל ההוצאות החודשי.
סיון: אבל בטוח שהבריאות שלך ניזוקה, כשלא לקחת תרופות בעבר, ושאת לא לוקחת.
אלונה: כמו למשל, להורדת לחץ דם. תרופה שהיא למעשה, אי אפשר ללכת לשכב, ולהגיד אוקיי, זה יעבור, אני אנוח. או אם עולה סוכר, ואז אי אפשר להגיד, טוב, אני אעשה דיאטה, אני לא אוכל סוכר, ואוכל לחם מלא, או אמצא איזשהוא פתרון אחר. אותו דבר זה עם כולסטרול, ואם זה עוד כל מיני, דברים שלמעשה צריכים שיפור, כדור אחד, כמו למשל, בלוטת התריס, אז בשביל ..אם בלוטת התריס לא עובדת כמו שצריך, אז כמובן צריכים את התרופה לאזן אותה.
סיון: אבל איך את מרגישה עם כל המצב הזה, שאת צריכה לוותר על תרופות, בגלל כסף.
אלונה: מתסכל. מתסכל, כי אם אנחנו משפחה ברוכת ילדים, וצריך לעשות כל פעם את החשבון, של, על מה לוותר, את באה עם המירשמים לקופת חולים, ואת אומרת, רגע, יש לי הוצאות, א' ב' ג', מה מתוך ההוצאות האלו, אני קוצצת מהם, ואני מכניסה את התרופות שהם משפרות חיים. כאילו, זה לא משהו כמו אקמול, אז נחים, שותים,וממשיכים הלאה. זה פה תרופות שפשוט צריכים לעשות פור, מן גורל כזה שאת זה אני אקנה היום, את זה אני אקנה פעם הבאה, עם זה אני אסתדר, עם זה אני לא אסתדר. עם זה אני אסבול, טוב, לא נורא. אז….
סיון: מה אני אגיד לך, רק בריאות, המון תודה לך, על השיחה הזאת, אלונה. תהיי בריאה.