אברי גלעד והילה קורח בתוכנית הטלוויזיה בערוץ 2 "העולם הבוקר" על מבצע: תרופות עד הבית

אברי גלעד והילה קורח בתוכנית הטלוויזיה בערוץ 2 "העולם הבוקר" על מבצע: תרופות עד הבית

 

אברי גלעד: לאור מזג האוויר הקשה, מכריזה עמותת 'לב נעמי' על מבצע תרופות עד הבית, במסגרתו, תדאג העמותה להביא תרופות לקשישים וחולים שאינם יכולים לצאת מהבית. איתנו על הקו משה כהן, מנכ"ל העמותה. שלום, משה. צדיקים אתם. אז למי אתם עוזרים ואיפה?
משה כהן: משתדלים לעשות את זה בכל הארץ. אנשים קשישים, מוגבלים או ניצולי שואה. אנשים שבעצם קשה להם לצאת מהבית כדי לרכוש את התרופות. אז המתנדבים שלנו עושים את זה עבורם בשמחה רבה.
אברי גלעד: מתקשרים אליכם. אומרים מה צריך להביא והמתנדב הולך ומביא?
משה כהן: כן. הולכים לבית של הקשיש או של המוגבל או של מי שקשה לו, לוקחים לו את המרשם של התרופות עם הכרטיס, כמובן. רוכשים לו את התרופות ומביאים לו את זה הביתה ו..
הילה קורח: הם יוצרים קשר איתכם או שאתם גם יוצרים קשר פעיל איתם. זאת-אומרת, מקבלים רשימות מכל מיני מקומות. אני יודעת מה, מרשויות מקומיות, מעמותות.
משה כהן: אנחנו עכשיו פונים לריכוזים ממקומות שיש שם קשישים ואנשים מוגבלים והם נותנים להם את השירות הזה. בעצם מודיעים להם שיש להם את האפשרות הזאת, כי נחשפנו למקרים שאנשים בעצם ויתרו על תרופות, לפעמים גם על תרופות שמצילות חיים, רק בגלל שקשה להם מאד לצאת מהבית סתם באופן כללי, ובפרט, במזג האויר הכ"כ חורפי כרגע. אז…
הילה קורח: יש לכם כ"א בצפון, בערים הנצורות ברמת הגולן, בצפת?
משה כהן: אני רוצה להגיד לך, שברגע שהתחלנו לפרסם את זה ככה רק בפייסבוק ובאינטרנט, קיבלנו היענות מאד מאד מאד גדולה. אנשים באמת.. אנחנו יכולים להיות גאים בעם שלנו. אם כל זה שהמזג אויר כ'כ קשה, הרבה אנשים מתקשרים ומצטרפים ורוצים להתנדב. כי בסה"כ, את יודעת, מדובר בלב טוב, ומעט זמן לקחת את המרשם מאותו קשיש, ללכת לבית מרקחת, לרכוש ולחזור, מעשה מאד מאד מאד יפה.
אברי גלעד: זאת-אומרת, כל אחד יכול להצטרף אליכם ולו לנגיחה אחת קטנה.
משה כהן: בהחלט. גם בעלי רכבים. גם אנשים פרטיים גם בלי רכבים. אופנועים ודברים כאלה. אנשים פשוט מתקשרים, מביעים רצון להתנדב, ומה שאנחנו עושים, אנחנו מוציאים את המתנדב הכי קרוב לאותו בית של הקשיש, ומחברים ביניהם. אח"כ אנחנו מוודאים כמובן עם אותו בן-אדם, שהוא קיבל את התרופות והכל בסדר וכייף לכולם.
הילה קורח: מקסים. 03-6771111. או 'לב נעמי'.
אברי גלעד: משה, תודה רבה.