סקר: 33% מהחרדים ויתרו על טיפול רפואי בשל המצב הכלכלי

סקר: 33% מהחרדים ויתרו על טיפול רפואי בשל המצב הכלכלי

סקר מיוחד בדק כמה מאזרחי ישראל ויתרו על טיפול רפואי בשל מצבם הכלכלי ומצא כי החרדים מובילים עם 33%, גם מעמד הביניים מוותר, ועל איזה טיפולים מוותרים?

יוקר המחיה: מסקר שנערך עבור עמותת "לב נעמי" שנערך לאור קריסת מערכת הבריאות, באמצעות מכון TRI, עולה כי ישנם לא מעט חרדים ודתיים שאינם מרשים לעצמם ללכת לטיפול רפואי בשל מצבם הכלכלי.
25 אחוז מותרים על טיפול רפואי
מהסקר עולה כי כ-57.1% מאזרחי ישראל שוויתרו על טיפול רפואי עקב קשיים כלכליים הינם חרדים ומסורתיים, בחלוקה של 33.3% חרדים, 23.8% מסורתיים. מהסקר עולה עוד שכ-23.6% מהציבור בכללותו, ויתרו על טיפול רפואי בגלל מצבם הכלכלי.

כ-54.5% מכלל הציבור בטווח הגילאים 35-54 ויתר גם הוא על טיפולים רפואיים, ולכן ניתן להניח שמדובר בבעלי משפחות ובהורים לילדים. בנוסף, כ-27.7% מגילאי 25-34 וכ-38% מהציבור שמעל גיל 55 ויתרו. גם 17.1% מסך האזרחים שגילם פחות מ-24, ויתרו על טיפול רפואי בגלל מצבם הכלכלי.

נתון מפתיע נוסף שעולה מהסקר הוא .שהוויתור על שירותי בריאות שכיח גם בקרב מעמד הביניים. כ-21% מהמעמד הממוצע, הצהירו שוויתרו על שירות רפואי. זאת, לצד כ-45% מבעלי ההכנסה שגובהה מתחת לממוצע,

כ-72% מהנשאלים שהחסירו מעצמם טיפול רפואי ויתרו על טיפול שיניים, ו-49.2% על פגישה עם רופא מומחה פרטי. כ-41.5% מהנשאלים על תרופות ו-14.4% על ניתוח

לדברי משה כהן, יו"ר העמותה, תוצאות הסקר העגומות רק מדגישות את מצבם הקשה של אלפי משפחות בישראל שלא רק מתקשות כלכלית, אלא נאלצות להתפשר גם על בריאותם: "אנחנו עוסקים בסיוע לקהילה מזה עשרות שנים ורואים בכך משימה חשובה ביותר. לצערי ככל שעוברות השנים המשימה שלנו רק הופכת לגדולה ומורכבת יותר".
לחצו לכתבה המלאה באתר כיכר השבת