חגיגת הבר מצווה של עשר ילדיי. טור מיוחד מיו"ר לב נעמי

חגיגת הבר מצווה של עשר ילדיי. טור מיוחד מיו"ר לב נעמי

שנים רבות שאני בענף העשייה החברתית. ארצה או לא, פשוט נולדתי לזה. אבי שיחי' הרב יוסף כהן הקים בתוך הבית שלנו לפני 32 שנים את ארגון החסד הגדול 'חסדי נעמי'. כך שמאז הייתי ילד עיניי ראו הרבה דברים קשים ואוזניי שמעו סיפורים לא קלים.
משה כהן זה שמי ומנכ"ל עמותת חסדי נעמי זה הטייטל שמייצג את עבודתי. לצד הפעילות בחסדי נעמי אני במקביל משמש יו"ר בהתנדבות לעמותת לב נעמי, זו היא עמותת האחות של חסדי נעמי בה אנו עושים פעילויות מסוג מעט שונה.

לאחרונה הגיעה אליי השמועה ש10 ילדים מבית הספר "עציון" לחינוך מיוחד לא יוכלו לחגוג בר מצווה אמיתית. בר מצווה כמו שבר מצווה צריכה להיות – רגע של שמחה, רגע של משפחה, רגע אינטימי שעושה הרבה טוב על הלב למשפחת הילד וגם לילד עצמו. הרגע בו הילד הופך – לגבר.

כשהגיע אלי מידע זה ליבי נחמץ. נזכרתי באירוע המקסים שעשיתי לשני ילדיי בירושלים, בגאווה שחשתי, באושר ובדמעות שלי ושל אישתי המדהימה וחשבתי על כך שמשפחות הילדים הללו, עשויים שלא ליהנות מרגע שכזה..

כפי שציינתי, ב'עולם שלנו' אנחנו נחשפים לאין ספור מקרים קשים – חולים, עניים, אנשים שנאלצים לבחור בין אוכל לתרופות ועוד צרות צרורות, אך יחד עם זאת יש מקום לנתינה גם במקרים שאולי פחות קשים, גם במקרים שלאו דווקא קשורים להישרדות אלא פשוט ליכולת לשמח את מי שהחיים בחרו לאתגר אותו. אז, החלטתי לקחת את המקרה המדובר – לידיים שלי, באופן אישי.

וכך במשך החודש וחצי האחרונים, פניתי, גייסתי נדנדתי על גבול הטרדתי את כל מי שמכיר וגם לא מכיר אותי. יש לי בר מצווה לעשרה ילדים מיוחדים ואני חייב לעשות הכל אבל ממש הכל שיהיה להם אירוע הכי מושלם שבעולם.

לצורך כך גם פתחתי עמוד באתר הדסטאר לגיוס המונים, בו ביקשתי באופן אישי מכל מי שמכיר אותי וגם מי שלא שיתרום ויתגייס למה שנקרא 'מימון המונים' לטובת המטרה.

אכן כ50% מהסכות הדרוש כבר גוייס. עדיין לא הושלמה המשימה. נכון שאני כבר לא יישן בלילות אבל זה רק בגלל שהראש עובד כל הזמן באיך לשפר ולהרים יותר את האירוע.

התרמנו כל מה שיכולנו להשיג בתרומה עבור הילדים אך במקביל אנחנו מנסים בכל דרך לגייס את שאר הכסף הדרוש עבור חגיגת בר מצווה לעשרת הילדים המיוחדים שהיה לי הזכות להכיר מקרוב בחודשים האחרונים.

אכן, זה די נדיר שאני נחשף כך בנימה אישית ובדבריי שלי אך לאור המקרה ראיתי לנכון לעשות זאת ולפנות לציבור באופן אישי, ולבקש את עזרתכם. אנחנו חייבים לסייע לילדים החמודים האלו  לחגוג להם בר מצווה ממש כל ילד "רגיל". נודה לכל תרומה שתסייע לנו לממש מטרה זו ולהגשים את החלום. תודה רבה

נ.ב. מיותר לציין כי על כל תרומה תשלח קבלה המוכרת לצרכי מס